آموزش فارسی Making of Mrs .Tulumba Modern House

 

برای دانلود فایل این پروژه بر روی این لینک زیر کلیک فرمایید

making of mrs 3dmodel
مقدمه :سلام به همگی ، من Sergio mereces هستم که در زمینه شبیه ساز معماری در پرتغال مشغول به کار هستم . من ابتدا کار خود را در سال ۲۰۰۳ با صنعت گیم شروع کردم و تا ۲۰۰۸ در یک کمپانی گیم سازی کار می کردم. اما از سال ۲۰۰۹ به بعد در زمینه شبیه ساز معماری شروع به فعالیت کردم و همچنان هم این کار را انجام میدم.ایده و رفرنس :من ایده این کار ررا از عکسهای معماری واقعی ، جستجو در اینترنت ، architizier و mir projects به دست آوردم.خوب بیایید شروع کنیم !زمان شروع یک پروژه اولین چیزی که باید انجام بدیم، تنظیم gamma و Units هست . من همیشه Units را بر روی Meter قرار

می دهم.

همچنین من همیشه مقدار gamma که در ۳dsmax preference قرار دارد را بر روی ۲٫۲ قرار می دهم.

در تنظیما ت vray هم مقدار gamma را بر روی ۲٫۲ و نوع color mapping را بر روی reinhard قرار می دم.مدلسازی :من کار مدلسازی رو با یک box ساده شروع کردم و سپس دو تا از face های آن را inset کردم و سپس این دو face را bridge کردم تا داخل box خالی شود.

در این مرحله برای طراحی و مدلسازی قسمت کف ساختمان از symmetry modifier استفاده کردم.

خوب حالا symmetry modifier را به مدل خود اعمال کردم و سپس توسط edit poly تنظیمات را انجام دادم.

وسایل داخل ساختمان :برای قسمت داخلی ساختمان من از vitra furniture استفاده کردم. (میز دفتری ، صندلی ها ، لامپ ها و ..)

محیط :برای گیاه ها از R & D group trees استفاده کردم و سپس درختان را توسط پلاگین multiscatter در محیط پخش کردم.

نورپردازی :برای نورپردازی من معمولا از vray dome همراه با hdri استفاده می کنم.البته در بعضی موارد هم از vray sky و vray sun استفاده می کنم.اگر صحنه برای نور روز طراحی شده باشد ، از هر دو استفاده می کنم .اما اگر برای روز بارانی ،غروب و شب طراحی شده باشد ، فقط از vray dome به همراه hdri استفاده می کنم.

 

در این صحنه من فقط از vray dome به همراه hdri استفاده کردم و برای نورداخل ساختمان هم از vray plane lights با رنگ پرتغالی استفاده کردم.

 

متریال ها و تکسچرها :برای متریال ها و تکسچرها از روش سخت و پیچیده ای استفاده نکردم و تمام متریال ها به سادگی ساخته شده اند.برای پوشش ساختمان از فلز روی خاکستری استفاده کردم.

برای داخل ساختمان (کف ، دیوار و سقف ) از چوب استفاده کردم.

برای پنجره های ساختمان از متریال شیشه ی زیر استفاده کردم.برای چمن های دور ساختمان از displacement map و vray displacement modifier استفاده کردم.

 

از تکسچر displacement درvray displacement modifier استفاده کردم.

رندرینگ :

next
پست پروداکشن :من پست پروداکشن رو به عنوان مهم ترین مرحله برای رسیدن به یک کار نتیجه ی ایده آل به حساب می یارم.اولین گام تنظیم gamma ، saturation و level می باشد.همه ی تنظیمات رو بر روی raw render انجام می دهیم تا به نتیجه مناسب برسیم.

بعد از تنظیم gamma ، saturation و level :

nextخوب حالا برای طبیعی تر شدن کار تعدادی نور و انسان به تصویر اضافه می کنیم.

حالا می خوایم پرتوهای نوری که از لا به لای ابرها عبور می کنند را شبیه سازی کنیم.برای انجام این کار ، ابتدا یک کپی از raw render برداشتم و دوباره ابزار saturated را بر آن اعمال کردم و سپس آن را به شکل سیاه و سفید تبدیل کردم و در پایان ابزار level را اعمال کردم.

nextسپس radial blur filter را به آن اعمال کردم و blending mode را بر روی softlight قرار دادم.

برای کامل کردن تصویر ، مقدار کمی تنظیم رنگ (hue saturation) بر روی عکس انجام دادم تا به نتیجه ی نهایی زیر رسیدم.

در پایان از تمامی دوستان تشکر می کنم و امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید .منتظر نظرات ارزشمند شما دوستان هستیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *